Tilbake til alle arrangementer

Kurs i brukerinvolvering i produkt/tjenesteutvikling

I dette kurset skal vi dykke dypere i ulike teknikker for brukerinvolvering, og hvordan å bruke det du finner ut fra brukerne videre inn i ditt arbeid. Du vil få praktisk trening i bruk av teknikkene, og gode verktøy for å hjelpe deg på veien.

Uansett hvilken tjeneste eller produkt du jobber med, har du brukere. Kanskje dine brukere er sluttbrukere, kanskje de “bare” er den som kjøper inn, kanskje de er en kombinasjon, eller kanskje passer ingen av beskrivelsene. En bedre forståelse av dem og deres behov, utfordringer og perspektiver, gjøre deg i stand til å levere bedre produkter og tjenester som skaper mer verdi.

 
I dette kurset skal vi dykke dypere i ulike teknikker for brukerinvolvering, og hvordan å bruke det du finner ut fra brukerne videre inn i ditt arbeid. Du vil få praktisk trening i bruk av teknikkene, og gode verktøy for å hjelpe deg på veien. Du vil også få anledning til å reflektere over hvordan å knytte det du lærer tilbake til ditt arbeid, og det vil bli lagt opp til deling og diskusjon i større og mindre grupper med andre deltagere for å maksimere læring og perspektiver.
 
For å treffe så godt som mulig med dette kurset, ønsker kursleder Nina “å spise sin egen medisin” i forberedelsen. Deltagerne i NextDigital er jo en veldig sammensatt gjeng, både med tanke på bransjer, B2B/B2C, disipliner, roller og modenhet i brukerinvolvering, og det er derfor vanskelig å vite akkurat hva som vil treffe! Alle som melder seg på innen datoen oppgitt under vil derfor få tilbud om en kort telefon/videosamtale med Nina, som hun bruker som input til å forstå mer om hvor ulike deltagere/bedrifter befinner seg i landskapet.
 
Dette betyr ikke at kurset blir skreddersøm for den enkelte, men at tema, oppgaver, gruppeinndelinger osv i størst mulig grad kan tilpasses gruppas sammensetning for å gi god verdi.
 
Kurset vil skje over video, men vi lover at dette ikke blir en dag der du sovner bak kamera til en kjedelig monolog. Nina har nemlig i løpet av Corona bygget seg opp betydelig kompetanse på å fasilitere gode, velfungerende workshops over video. Vi lover en inspirerende dag, som vil være nøye lagt opp med pauser og ulike formater på grupper og aktiviteter, slik at du i minst mulig grad blir sittende igjen med video-fatigue. Her er det altså også mulig å snappe med seg noen remote-workshop knep og verktøy for den observante!
 
——
 
Ålesunderen Nina er Design Manager i Oda (tidligere Kolonial.no), et selskap som gjennom teknologi og fokus på bruker  er i ferd med å revolusjonere måten vi handler dagligvare på - snart også internasjonalt. Før dette jobbet Nina i mange år som designer og design manager i konsulentbransjen, sist i internasjonale Designit, der hun var Director of Education for selskapets nordiske satsning på designopplæring for næringslivet. Nina er også fast konferansier på årlige Industrial Design Conference på Giske, et oppdrag hun ser frem til hvert år. Når hun ikke tenker på design, er Nina ambassadør for Norsk Friluftsliv og primus motor bak @friluftsflokken, og i fjor ga hun med mann og barn ut den praktisk rettede boka “Utenetter”, til inspirasjon for andre familier som ønsker å bruke friluftslivet som skattekammer.

——

Tidspunkt: 08.06 og 15.06, ca 9 - 14. (Nøyaktige tidspunkt kommuniseres når opplegget er klart!)

Pris: 3000 for begge dager 

Påmeldingsfrist: 04.06 (De som melder seg innen 28.05 får tilbud om input-samtale, se over

Forrige
Forrige
3. juni

Fra tradisjonell UX til den nye normalen

Neste
Neste
12. august

Hva nå, sjef?