Kompetanseheving innen B2B markedsarbeid på digitale flater
Vi har i vår region mange suksessrike bedrifter og dyktige fagfolk som tilbyr ekspertise innen sitt område. Når en pandemi rammer oss blir det spesielt viktig å bruke digitale flater og sosiale medier riktig for å være synlig. NExTdigital og Visma Digital Marketing satte sammen et spesielt tilpasset kursopplegg for våre medlemmer og venner.
Med ønske fra flere av våre medlemmer inviterte NExTdigital til kurs i samarbeid med Visma Digital Marketing over to ettermiddager. Thomas Nes Myhre gav noen en innføring og andre en oppdatering på smart bruk av søkemotoroptimalisering og Håvard Utne gav oss innsikt i søkemotorannonsering.
Når messer og kundereiser utgår og kanselleres er det desto viktigere å finne ut hvordan en bruker digitale flater for å komme i kontakt med nye kunder og partnere samt fortsette merkevarebyggingen av sin bedrift, produkter, løsninger og tjenester.
Trine Humlen og Camilla Skarshaug viste oss mulighetsrommet som ligger i det å bruke sosiale medier på en strategisk god måte i B2B-markedet – både for bygge merkevaren sin internt og eksternt, i tillegg til å støtte opp salgsteamet for å effektivisere salgsprosesser.
«Kurset ga en fin innføring i metode og med god underbyggelse av fakta. Jeg synes eksemplene som ble brukt var nyttige og ga god innsikt i praktisk anvendelse. Fikk lyst til å lære mer og ikke minst å teste ut digital markedsføring i større grad i Møretrygd.» Camilla Hoddevik, Leder for Non-Marine hos Møretrygd
«De to kursdagene var nyttig og inspirerende. Selv om noe var kjent fra før, er det alltid kjekt å oppdatere seg på nye trender, funksjoner og arbeidsmåter. Diskusjonene i gruppen bidro til refleksjon på egen arbeidsmåte, og jeg satt igjen med gode punkter jeg tar med meg videre i min arbeidshverdag.» Anita Uggedal, Fagansvarlig Digitale Kundeflater hos Sparebanken Møre
"Det var interessant å høre om den utvikling som har skjedd i de siste årene, og andre sine erfaringer med dette. Vi jobber allerede en del med dette, men det er alltid rom for forbedring. Gjennom å få servert en godt presentert oppsummering av hva man bør tenke på, blir man mer bevisst på det i hverdagen." Sofia Græsdal, Markedsmedarbeider hos Driw
Kurset ble delvis sponset av Møre og Romsdal fylkeskommune og BIO2-ordningen. Ordningen er primært rettet mot personer som er helt eller delvis permitterte, men personer som ikke er permitterte kunne også delta.