Bli med oss på prøveforelesning for PhD-forsvar!

Lena Vatne Bjørlo fra NTNU skal forsvare sin avhandling innen digital markedsføring og forbrukeratferd. I doktorgradsavhandlingen har hun fokus på hvordan forbrukeres beslutningstaking påvirkes av AI, med spesiell vekt på autonomi og personvern. Avhandlingen fokuserer på hvordan bruk av algoritmemarkedsføring (f.eks. målrettet reklame og anbefalingsalgoritmer) fører til negative konsekvenser for forbrukeres autonomi, og hvordan dette kan motvirkes.

Lena har arbeidserfaring fra revisjon i EY og merkevarebygging i ELLE mELLE, og har arbeidet med bedrifter i ulike bransjer i lokalt og nasjonalt næringsliv. 

Hennes prøveforelesinng har tittelen “Ethical Challenges of Artificial Intelligence in Marketing and Consumer Behavior” og finner sted på NTNU i Ålesund fredag 30 august fra 1015. Bli med oss for faglig påfyll helt på forskningsfronten!

Les mer her: https://www.ntnu.no/kalender/detaljer/-/event/0516fcdb-6863-3a2c-91f6-48e60f3088a9

Forrige
Forrige

Lær mer om de ulike forumene i NExTdigital

Neste
Neste

Vi etablerer (mellom)lederprogram - samarbeidsprosjekt med iKuben